Friday, May 29, 2015

دونتس يا ولاد




فانيليا تعبث D:
دي أول تجربة ليا مع الدونتس..النتيجة طلعت مرضية إلى حد ما بغض النظر عن القلب المشوه ال طلع شكله قلب بالصدفة D:
أصلاً ما صدقتش نفسي لما لقيت طعم وريحة الدونتس..كنت متخيلة بعد فشل العجينة أن هتطلع زلابية مثلاً..
الخميرة ال حطتها كانت أقل من المطلوب فالعجينة ماخمرتش كويس..بس في المجمل طعمها كان حلو..والنوتيلا خلت طعمها أحلى ..حقنتها بسرنجة عشان ماكنش عندي كيس حلويات بس كانت فكرة حلوة لأن الدونتس صغيرة..
المرة الجية إن شاء الله هزود الخميرة عن المرة دي وهجرب الدونتس الكبيرة ال مخرومة من النص  .
الطريقة طريقة شيف أسامة وسالي فؤاد  

2 comments:

  1. فانيليا أنا تقريبًا عاملالك فولو من سنين.. صحيح مبدخلش هنا كتير، بس لما دخلت ولقيتك لسة مكملة وبتكتبي عن حاجات مبهجة وبسيطة، اتبسطت.. احتفظي بالتفاصيل يا فانيليا

    ReplyDelete
    Replies
    1. ايه ده.. إيثار..أنا مش مصدقة أنك علقتِ عندي هنا :)
      أنا كمان لسه بتابعك لحد دلوقتي ودايماً بتنجحي أنك تبهريني وبتعلم منك كثير. .
      شكراً على الكلمتين دول..يساووا عندي كثير

      Delete